Visita IES Cotes Baixes sobre projecte Passivhouse
El dijous21 de septiembre hem visitat l'IES Cotes Baixes d'Alcoi per a conèixer de primera mà el seu projecte "Casa sostenible energèticament".
Ens han rebut un grup de companys/es del centre de les diferents especialitats implicades al projecte (Energies Renovables, Fusta, Electricitat – Electrònica, Comerç) i el Cap d'Estudis d'FP del centre Rafael Albero Vilaplana.
Volem agrair-los l'atenció rebuda així com que hagen compartit amb nosaltres el seu projecte i la seua experiència, ja consolidada, en el traball per projectes i/o reptes, el que ens ha ajudat a tindre una visió més clara del procés que cal dur a terme, des de la realització d'una maqueta per fer més visible qué és el que pretenem, como los passos i diferents etapes per a la construcció de la nostra casa “passivhaus”. També ens han aportat idees sobre les que pensem podem treballar i aplicar al nostre eco-hort.
Ens han comentat la metodologia Design Thinking en la qual treballan els reptes que plantegen als alumnes, la qual està enfocada a afavorir la innovació en les organitzacions de forma eficaç i exitosa. Aquest tipus de metodologia es centra en desenvolupar la innovació centrant-se en les persones, donant la possibilitat d'observar reptes, detectar necessitats i sol·lucionar els mateixos. Per tant, es centra en el disseny on col·laboren alumnes i professorat de les diferents especialitats i nivells educatius, el que enriqueix el procés d'ensenyament i millora el clima laboral en el centre. Este tipus de metodologia la porten a terme a l'aula THNK Lab del centre, un aula activa amb un gran espai menys formal que un aula tradicional i que els dona una gran quantitat de possibilitats a l'hora de treballar de forma individualitzada, en xicotet equip o gran equip amb mobiliari. És un aula fàcil de moure i adaptar a les necessitats del moment, racons informals que propicien el diàleg i la negociació per a la resolució de conflictes que puguen aparèixer en el treball en equip. Els alumnes disposen d'una gran pissarra (les paretes d'un lateral de l'aula) on poden anarr creant els seus disenys, estructures de treball, opcions, alternatives, etc. i que al mateix temps comparteixen amb la resta de grups.
Pensem que este tipus de col·laboració entre centres és molt enriquidorr per a totes les parts donat que ajuden a que nous centres i equips docents coneguen noves formes de treballar amb metodologies molt més actives i motivadores per als alumnes. Açò favoreix la implicació dels alumnes en el procés d'aprenentatge i per altra banda genera satisfacció al centre que ja ha iniciat este camí per vore reconegut el seu treball, dedicació i esforç.
Gràcies companys/es!!