Imprimeix

Admissió i Matrícula curs 2023-2024

LA INFORMACIÓ SOBRE LA MATRÍCULA ES TROBA EN LA PÀGINA INICIAL DE LA WEB

Per poder realitzar un cicle formatiu, primer has de sol·licitar l'Admissió en les dates fixades per la Consellería, i posteriorment, si ets admés, formalitzar la matrícula en el periode establert.

A continuació tens el procediment explicat que es fa de manera telemàtica.

 

  G. Bàsic    G. Mitjà i G. Superior  C. Especialització
Presentació Sol·licituds Admissió 22 al 30 de maig
22 al 30 de maig
22 al 30 de maig
Presentació requisit acadèmic fins el 29 de juny
fins el 3 de juliol fins el 4 de juliol
Publicació Llistes Provisionals 5 de juliol 7 de juliol 17 de juliol
Reclamacions Llistes Prov.
del 5 al 7 de juliol del 7 al 10 de juliol del 17 al 19 de juliol
Publicació Llistes Definitives 12 de juliol 20 juliol 25 juliol
Reclamacions Llistes Def.
del 12 al 14 de juliol del 20 al 23 de juliol del 25 al 27 de juliol
Matrícula del 13 al 18 de juliol del 21 al 27 de juliol del 6 al 12 de setembre
Matrícula telemàtica ------- del 20 al 26 de juliol --------

 

Admissió (preinscripció) per al curs 2023-2024

 Qui ha de sol·licitar Admissió?

  • Tot l'alumnat nou que desitge realitzar estudis en el curs 2023-2024.
  • L'alumnat del Centre que canvie de cicle.
  • Tot l'alumnat de Semipresencial.
  • L'alumnat que es presente a la Prova d'Accés també haurà de realitzar la sol·licitud d'admissió al Cicle en el que vulga matricular-se.

Qui no sol·licite l'Admissió en les dates senyalades en la taula no podrà després matricular-se, a menys que queden places vacant al mes de setembre. Per poder matricular-se és imprescindible realitzar abans l'Admissió.

Després de realitzar l'Admissió, la Conselleria d'Educació treurà la llista d'admessos. L'alumnat admés haurà de formalitzar la matrícula en les dates indicades en la taula. 

 Com sol·licitar l'Admissió?

Es tramitarà de manera telemàtica.:

del 22 al 30 de maig per G. Bàsic, G. Mitjà, G. Superior i C. Especialització

Qui no dispose de mitjans electrònics, o qui tan sols dispose com document d'identificació el passaport o altre document acceptat en el procediment d'admissió, diferent al DNI o NIE, haurà d'acudir a qualsevol centre docent que oferte aquests ensenyaments per realitzar la sol·licitud. El nostre centre posa professorat i ordinador per facilitar el procediment a qui necessite ajuda. Si tens algun dubte ens pots escriure a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Informació de com s'accedeix a Cicles. Ací pots consultar com es reparteixen les places en funció de la via d'accés (batxillerat, prova d'accés, ESO, Universitat, grau mitjà, .etc.)

En aquest enllaç pots consultar les notes de tall per entrar en cada cicle l'any anterior (no suposa que aquest any siguen les mateixes notes), pots comprovar quina via d'accés et pot interessar més per accedir, en el cas que tingues més d'una opció.

Informació sobre Admissió 2023-24 (Informació d'ajuda relativa al procés d'Admissió)

Accés a la Resolució que estableix el calendari d'admissió 

Procedimient per sol·licitar l'Admissió

del 22 al 30 de maig (G. Bàsic, G. Mitjà, G. Superior i C. Especialització)

  • Obtindre la "Clau d'Admissió". Has d'introduir les dades que es citen a continuació (si qui sol·licite és menor d'edat s'introduiran les dades del pare, mare o tutor legal)

- Si tens DNI, has d'introduir el número de DNI de qui sol·licita + el Número de suport (IDESP en els models antics) (és un codi de 9 lletres i números que hi ha en el DNI) + Data de naixement de la persona sol·licitant + marcar la casella d'acceptació de comprovació del Ministeri de l'Interior + una direcció de correu electrònic.

- Si tens NIE, tarjeta d'estrangers o permís de residència, has d'introduir el número del NIE + Núnero de suport (identificat com IXESP en els models antics de NIE) + Data de naixement + marcar la casella de l'acceptació de comprovació del Ministeri de l'Interior + una direcció de correu electrònic.

- Si tens certificat de registre de ciutadania de l'Unió Europea, introduiràs el número del NIE+ Número del certificat precedit per la lletra C + Data de naixement + marcar la casella de l'acceptació de comprovació del Ministeri de l'Interior + una direcció de correu electrònic.

- Si tan sols tens passaport o no tens accés a mitjans electrònics hauràs d'acudir al centre per realitzar la sol·licitud.

A continuació la Consellería t'enviarà la clau d'accés al correu electrònic que has especificat. Aquesta clau consta d'un identificador i una constrasenya. Aquesta “clau d'admissió” haurà de ser conservada per presentar reclamació si fos necessari, i també per consultar el resultat de l'admissió.

  • Una vedada obtinguda la Clau d'admissió, en la mateixa web telematrícula.es accediràs a l'apartat 'Procés de Admissió', escogint els estudis que vols sol·licitar.
  • Emplena el model del sol·licitud (tan sols pots emplenar una sol·licitud per cada tipus d'ensenyament presencial i/o semipresencial), indicant les segûents dades:

- Identificació de l'alumnat per a qui es sol·licita la plaça.

- Identificació de la persona sol·licitant. Figurarà com a signant de la sol·licitud l'alumnat sol·licitant i en el cas de menors d'edat, serà la de pare/mare/ tutor o turora o persona que el represente legalment. 

- Circumstàncies al·legades per la persona sol·licitant per al procés d'admissió.

- Nivell educatiu sol·licitat.

- Centres sol·licitats, fins a un màxim de cinc, ordenats segons criteri de preferència, en el cas de sol·licituds d'FP presencial. I en el cas de sol·licituds en règim semipresencial, es podrà sol·licitar un màxim de 50 mòduls professionals. T'aconsellem que introdueixes 5 centres o cicles que voldries cursar, per a no quedar-te sense plaça si no obtingueres el cicle sol·licitat en primera opció. Pots demanar el mateix cicle en 5 centres, o diferents cicles en els centres que vullgues, sempre amb el màxim de 5 i ordenats segons la teua preferència. 

- Correu electrònic, en el que rebràs la informació necessària per accedir a la consulta del resultat del procediment d'admissió.

Tan sols es pot emplenar una sol·licitud per ensenyament i modalitat (presencial o semipresencial). Aquesta sol·licitud podrà ser emplenada o modificada en més d'una ocasió durant el periode en què estiga operativa l'aplicació per formular sol·licituds d'admissió. En aquest cas es tindrà en compte la última sol·licitud presentada electrònicament.

 Justificant d'haver participat en l'Admissió

Una vegada acabat el periode de presentació de sol·licituds d'admissió, els centres introduiran els Requisits Acadèmics dels participants d'accés directe que consten en el sistema. En aquest moment, les persones sol·licitants rebràn, en el correu electrònic indicat en la sol·licitud, la confirmació de la seua participació en el procés d'admissió.

Una setmana abans de la finalització del termini de presentació del Requisit Acadèmic, aquelles persones que hagen participat en el procediment d'admissió i no tinguen gravat en la seua sol·licitud el Requisit Acadèmic, rebràn un correu informatiu per a que puguen tramitar la seua presentació de manera presencial.

 Publicació de resultats

En la web telematrícula.es , hi haurà un apartat de Llistes provisionals i Llistes definitives, amb un sistema individualitzat del consulta del resultat en el que constaran les dades relatives als requisits i criteris de prioritat. 

Aquestes llistes també estaran a disposició de les persones interessades en els taulells d'anuncis dels centres o en la seua pàgina web. 

Reclamació de resultats

La formulació de reclamacions al resultat provisional i definitiu es realitzarà accedint a la web telematrícula.es i en l'apartat 'Al·legacions' formular la reclamació, accedint mitjançant la “clau d'admissió” amb la que emplenarem la sol·licitud d'admissió.

Formalitzar la matrícula

L'alumnat admés en el procediment d'admissió haurà de formalitzar la matrícula en les dates establertes.

El centre al que s'incorpore nou alumnat com resultat del procediment d'admissió sol·licitarà a l'alumant o als seus representants legals la verificació dels documents o situacions al·legades.

La persona participant que en el moment de la matrícula no puga aportar tota la documentació requerida, podrà efectuar la matrícula condicionada a la posterior entrega de la mencionada documentació, a més, haurpa de fer efectiu en el moment de la matrícula el pagament de les taxes per serveis administratius derivats de l'activitat acadèmica del nivell no universitari. Si en el termini d'una setmana no es fa efectiu el lliurament de la documentació requerida es perdrà la plaça adjudicada, passant a la llista d'espera si hi hagués.

 Places vacants

En l'adjudicació de les places vacants produides per renúncia o altres causes, es tindrà en compte en primer lloc les llistes d'espera, i la seua distribució es realitzarà en dues fases, la primera de les quals tan sols pordran accedir aquelles persones que hagen participat en el procés d'admissió, mentre que en la segona fase podrà accedir qualsevol persona interessada, sempre que compleixa els requisits d'acccés.

En setembre, el centre adjudicarà les vacants que queden per l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió i no ha obtingut plaça.

L'adjudicació es farà seguint els criteris de prioritat establerts en l'article 7 i en l'apartat  2.12 de l'article 10 de l'Ordre 18/2016.

A continuació s'assignaran les places que queden a l'alumnat que s'ha apuntat en la llista d'espera i no havia participat en el procés d'admissió. 

Matrícula para el curso 2023-2024

 - Matrícula per l'alumnat del centre que passa a segon curs o que repeteix curs:  Informarem de les dates i el procedimet per realitzar la matrícula. 

Tot l'Alumnat de semipresencial has de participar en el procés d'admissió.

 - Matrícula alumnat que ha participat en el procés d'Admissió: 

Arxius adjunts - Archivos Adjuntos
Download this file (Resumen_Calendario23VAL.pdf)Resumen_Calendario23VAL.pdf[ ]738 kB